Wednesday, March 11, 2009

komuter service yg menyedihkan..

servis komuter ni makin lama makin teruk.. walaupun pernah gelabah masa PM gunakan servis komuter, tapi lepas tuh tetap sama dan aku rasa makin teruk..semalam aku rasa pengalaman yg paling teruk aku pernah kena.
aku tak paham kenapa slalu saja servis mereka tergendala.nak kata kamu company baru yg beroperasi dan tak paham cara untuk beroperasi,tak jugak kamu dah mcm pioneer dalam servis ni. tapi tidak pernah ada pembaharuan dan masih lembab dan hampeh..
bila berlakunya penangguhan masa, manusia berderet-deret di setiap stesen. dan bila ini berlaku..manusia2 yg menunggu tadi bertindak ganas dan kalu kamu bukan yg jenis kebal akibatnya kamu bakal tersepit atau dipijak atau ditolak.
dan semalam aku menjadi salah sorang mangsa keganasan mereka yg bertindak ganas nak naik komuter yg lambat lebih kurang 1 jam. aku kena tolak sampaikan beg aku hampir ditarik segerombolan manusia yg perangai dh macam binatang..ya binatang sgt sesuai disamakan dengan situasi semalam sbb mereka seperti biantang yg kelaparan dan bila disua makanan mereka menjadi liar sehingga tidak boleh dikawal.
nasib baik beg aku tak terputus, dan aku hampir2 jatuh disebabkan mereka berpusu2 tolak walaupun dah tidak boleh msuk lagik. dan yg paling aku bengang org belakang aku seorang cina
yg agak tua , menjerit dekat aku kata keluar la kalu dh takmuat.babi la dia..bukan aku xnak keluar ,mmg kalu boleh aku nak tunggu tren yg satu lagik,tapi beg aku ada diantara mereka yg masuk.aku hanya pegang tali beg saja pada masa itu.nasib baik la barang2 aku tak hilang. aku sempat tarik beg sambil menyumpah mereka yg tak nak lepas beg aku yg tersepit antara bontot2 mereka. dan aku ingat cina tua tadi xnaik tren tu,rupa2nya dia yg terakhir naik.sambil buat muka tak bersalah.dia mmg babi lepas ko dh maki aku ko pun sama naik.bangang.
dan bak kata perpatah sudah jatuh di timpa tangga. time tren tuh sampai ja di klsentral, penumpang yg berada didalam komuter ni pun berebut2 nak turun sedangkan aku rasa mereka diberi masa utk turun memandangkan terlalu ramai dlm tren tuh.tapi binatang2 ni bertolak tolak mcm tren tuh nak tutup. aku yg berdiri dkt ngan pintu ditolak lagik smpai aku skali lagik nak terjatuh disebabkan kaki aku tersempit. geramnya aku.aku cuba nak bagi laluan keluar tapi kena tolak lagik skali . samapi akhirnya terkeluar jugak suara janta naku menjerit hahah pandan muka ko ingat ko saje yg boleh menjerit dan tolak org.
bila sampai jer kat stesen kl tempat aku nak turun,aku terpaksa redah lagik org2 dlm komuter tuh.dan ada sorang bdak laki kat situ sdng bercakap pasal aku,hahah katanya " kesian tadi bdak prempuan bj kelabu tuh..kena tolak sampai nak jatuh..." aku perasan bdak nie jugak time aku nak terjatuh tuh sbb dia antara penumpang nak masuk masa di stesen klcentral. dia pun salah sorang yg menjerit suruh org kat luar tuh jgn msuk lagik..
turun jer dr komuter,benda pertama aku check brg2 aku ader ke yg hilang tak tapi tangan aku hampir berdarah.ada kesan biru bentuk tali beg aku..wawawa sedihnya..kenapala malang nasib aku naik komuter ari tuh..

2 comments:

  1. Jika di Malaysia ada Anugerah Servis TerCIBAI maka KTM adalah paling layak untuk menerimanya!!

    ReplyDelete
  2. cian ko alia..nasib kita kalu naik komuter yg maha SIAL tu...

    ReplyDelete