Sunday, June 28, 2009

pasangan unik

tengahari td aku teman makcik aku ke satu kenduri kawin kat area damansara.tapi kat sini bukan la aku nak cerita pasai kenduri tu..tapi satu situation yg aku rasa touching habis dan aku sangat respect pasangan ni.
pasangan suami isteri nie nampak normal tp ada cerita paranormal disini ehehhe..sebenarnya aku sangat respect si suami ni sebab walopon condition isterinya agak teruk dia tak tinggalkan isterinya dan masih boleh accept dan sangat prihatin ngan isterinya. si isteri ni sebenarnya terkena buatan org dan she lost her memory and cant even remember her husband name. kesian kan.tapi suaminya tetap kewl dan masih boleh lagik tersenyum.
si isteri nie kelihatan sangat takot utk berdepan dengan org2 kat kenduri tuh sbb she cant remember their name and dia sangat malu dengan dirinya sendiri sbb tak boleh recall their name..sampaikan dia mcm nak nangis mintak maaf sbb tak leh ingat..itu menyebabkan aku sgt touching tgk situation couple nie.
si suami ni dh cuba mcm2 cara nak sembuhkan si isteri ni..dan aku harap satu hari si isteri itu dpt sembuh..dan kat sini aku rasa si suami tadi sangat setia kepada isterinya walopon kondisi itu sgt kritikal..there are meant to be together ..ini menunjukkan yg si suami terima seadanya dan susah senang bersama.. bukan macam sekarang ada suami yg sanggup dera si isteri dan ada yg sanggup tinggalkan si isteri utk yg lebih muda dan mcm2 lgik la..
aku mmg sgt respect tgk mereka sbb si suami masih lagik tersenyum mcm tiada masalah..dan si isteri ni menceritakan kebaikan suaminya begitu menggunung tetapi masih tak dpt recall nama suaminya dan xdpt recall yg mereka tu suami isteri. yg si isteri ni tahu ialah lelaki ni yg menjaganya dengan baik sediakan segalanya utk nya...
tgk kondisi mereka aku rasa si suami itu sorang yg cekal sbb dpt bertahan dan tak give up dengan kondisi si isteri..dan aku rasa sbb bila kita dah berjanji utk berkahwin pasangan itu harus menerima keadaan baik dan buruk dan akan terus cuba pertahankan satu sama laen ..
hahah aku ni cakap mcm aku plak dah kawin..hehehe tapi siuasi tadi bg aku touching la..hehhehe
ada satu conversation yg bagi satu table tadi gelak..

si isteri: wah adik ni cantik ..baju yg adik pakai ni pun cantik...
aku: (kembang jap) sambil tersenyum sbb xpasal2 dia ckp ngan aku..
si isteri: ni umor brape
aku: 24 thn
si isteri: laaa anak dier baru 18 mude sgt utk aku ..tapi kalu dier suka umor tak jadi masalah (muka dier confident lg berani)
aku: senyum kelat(hahah xpasal2 nak rekomen anak dier hahah kelakar pun ader gak)
satu table tetiba gelak besar ..hahah malu aku..tak pasal2 aku yg tak join makcik2 nie kena plak bahan secara kaw2 ..damn..hehe
p/s: sib baik aku tau kondisi dier..so aku terima la ngan wat2 rilek walopon malu la jugak..

No comments:

Post a Comment