Saturday, March 12, 2011

kata 1 malaysia

bila cakap pasal satu malaysia..semua la kata kita hidup aman damai..tak buyers.. tak prejudis ..tak racist..dan sebagainya.... ok aku paham.. tapi bila kita lihat pasangan itu bukan dari golongan yang sama mula la nak pandang semcm.. hahaha mana perginya 1 malaysia.. ok kejadian ni jd kat aku ...aku nak blik ke kampung halaman..dan kebetulan org ofis aku sekampung.. dan untuk jimat kan kos perjalanan.. kita plan utk tong2.. okla kan.. tapi dia ni lelaki india dan aku melayu... untuk highlight kan yg aku bukan la racist...
sebab lapar nak mati kami stop dekat rnr.. dan g kfc .. dan time tu la aku rasa aku ni seperti alien.. semua org pandang.. rasa macam aku tak pkai baju plak.. mmg pelik dan aku pon rasa terganggu asal ko kene tgk aku mcm nak makan... itu disebabkan aku ngan si dia yg bukan dari bangsa yg sama.. adoi mmg la pelik... aku pon tak paham la... bila pemikiran ni nak brubah.. dh2 la..ape pon mmg la lawak dan agak awkward sbb pada aku ini atas dasar nak save budget dan dasar kawan.. bukan la atas dasar laen...globalisasi sudah tapi org kita adakah pemikiran masih di takuk yg sama??


hahahah pelik la... kalu nak pandang pon jgn la so obvious ..


ps: aku suka la lelaki tinggi please... ade ke kena mengena ngan topic di atas hehehehe

No comments:

Post a Comment