Saturday, March 28, 2009

kerjaan

hmm company aku telah bertukar menjadi avira sdn bhd.salah satu subsidiary avira german.maksudnya company aku akan jadi pembekal untuk antivirus avira. 1st day aku hanya tolong mereka siapkan barang2 untuk signing ceremony antara german dan malaysia. the next day is the big day for the company, ramai jugak la wartawan dan editor2 buku untuk technology datang. walopun ada jugak yg xdtg sbb cuaca agak buruk hari tuh.biasala kalu di kl hujan banjir ada saja dimana2.

the 3rd aku kerja setengah hari dan malam aku diajak berkaroake dengan semua officemate.ehheh situasi yg agak kelakar la sebab aku je melayu jadi aku jer layan lagu inggeris dan melayu..tapi sbb lama x berkaroake aku belasah je la heheh tapi so far my colleague sangat welcoming aku dalam company tu walaupun mereka slalu cakap kantonis antara mereka.aku tak paham. ehehh so buat bodo jer la. nasib baik meeting dlm english hehe kalu tak mmg la boleh jadi patung grammy jer kat opis tuh eheheh.

masih slow gak la aku nak guna system accounting tuh..tapi i have to try my best to catchup with their pace. susah gak la sbb banyk product co aku ni jual.jadi bnyk la account yg berbeza.dan cara nak key in data pun agak rumit.harap2 pasni okla sbb selepas ni dorang hanya akan fokus kat antivirus avira saje..

co aku akan lanch antivirus ni kat pc fair nanti, mungkin aku pun kena turun padang..jual antivirus so kawan2 aku invite kamu untuk visit pcfair.try to get this new product.ehehhe

No comments:

Post a Comment