Monday, June 8, 2009

parking oh parking

isu setiap hari aku ialah parking...bekerja menyebabkan kita slalu berfikir tmpat yg paling selamat dan murah..dan macam2 kes kita dengar bila sebut pasal parking...bila dengar kisah2 kat parking ni mmg buat aku sedikit phobia la..maklum la di kota metropolitan ni mcm2 boleh jadi...
nak dijadikan cerita hari itu aku sudah berjanji dengan kawan2 aku utk berjumpa mereka maklum la sudah lama tak lepak sekali dan banyak yg perlu diupdate dengan mereka...so tempat sudah dipilih iaitu midvalley..
bila sebut pasal midvalley..masalah utama ialah parking..parking di situ mmg banyak tapi masih lagi penuh. tapi memandangkan sudah lama ttidak berkumpul dengan mereka aku redahkan saje ke sana.so nasib baik la time aku pusing2 cari parking ade kereta yg nak kluar.jadi nasib memang menyebelahi aku satu parking yg agak dekat dengan pintu berjaya menjadi tempat si comel aku eheeh..
so agak happy masuk je terus di level yg dijanjikan.time jumpa geng ni mmg mcm dunia ni kami yg punya banyak la cerita2 baru dan time nie la rasa mcm kurang sikit stress sbb time ni boleh gelak besar dan lupa sebentar stress di ofis lama aku yg hampeh tu.
so asyik punya sembang dan dan pusing satu midvall,time nak blik.aku mengofferkan diri utk antar 2 besties aku ni kt lrt kononnye nak cepat kan masa. tapi laen citer nyer.aku plak yg melambatkan mase dorang sbb aku lupe mana aku parking ..hahaha aiyak ni la benda yg aku paling benci sbb kt midvall tu parking dier mcm giler dan aku boleh lupe.aku pun carik la mcm nak mati..dlm otak kau ni mula la nak pk yg bukan2.biler dah dengar kes2 kt midvall punye parking menyebabkan aku super takot la kan.. besties aku ni pun carik gak la ngan aku..dari pukul 6 ptg sampai pukul 8. tak ke giler pusing mcm nak mati dekat tingkat tu aku tak jumpe gak kete aku plus siap suruh brother guard tu carik dia pun tak jumpe.. yg plik nye tmpt tu aku dah round 2 tiga kali still tak jumpe.same goes to the guard.he even ride a motor to search for my lil whitey tak jumpak.
aku kesian la plak kt member aku 2 org nie..aku plak dah menyusahkan dorang.benci la ngan situasi yg buat org rase tak selesa. but thanx again dear sbb kalu korang takde aku boleh kecuakkan tahap dewa..my fren kecik told me' aku rase la kan mayb kete ko kene sembunyi hantu tetek kot hhahaha.' aku gelak gak la time tuh sebab logik ke kete kene sembunyi ngan hantu tetek..hehehe tapi pas sejam aku mule rase mcm betul kot..sbb aku dah round kat tingkt tu tp xnampak kete..mayb time maghrib kot. dan atlast after 2 hour..aku jumpe gak kete aku.. tapi yg pelik nyer aku dah pun lalu kt kawasan tuh lebih dari 3 kali aku rase tapi mmg aku tak jumpe kete aku..org yg tolong cari tu pun dh buat round pun tak jumpe tu yg buat lagik mistik abis tu...bayangkan aku rase mcm nampak kete sebelah aku tapi xnampak kete aku...hmmm agak pelik gak la..dh mcm nak patah dah kaki aku time tu...tapi alhamdullillah la jumpe gak si whitey aku tuh. so adakah mmg hantu tetek yg sembunyikan kete aku..atau disebabkan cuak yg melampau sampai tak nampak keta..
hahah laen kali aku harus make sure 110% checked tmpt aku parking..sbb kalu jd skali lagik kes yg sama boleh buat sakit jantung... hahahahahah benci!!

2 comments:

  1. mmg HANJIN klu kene camtuh...sian ko..mmg hantu tetek tu nk berkenalan dgn si comel ko agaknyer..xpun hantu tetek tu sememangnyer nk berkenalan dgn ko sejak sekian lama tp ko yg jual mahal...hahahaha..statement xleh blah...

    ReplyDelete
  2. hahahh ..ko tau dh mcm mandi peluh dh aku dok cari si comel tu..aiyak bodo shial..salahkan hantu tetek dpt kurangkan rase benci tgh cr kete ..hahah

    ReplyDelete