Saturday, June 26, 2010

pendengar setia..

Aku ni boleh la jadi seorang pendengar yang setia hehehe .. so kebanyakkan org suka bercerita masalah dan cerita2 gembira pada aku.. dan aku memang boleh mendengar ..tapi ada situasi yang aku suka dengar sbb melalui cerita2 ni kita dapat kenal seseorang tu dengan lebih dkat.. dan dapat membaca sikap seseorang itu.. dan lebih penting aku nak org itu tau yang aku ade je dengan dier kalu dier ade masalah dan perlukan pertolongan.. kebanyakkan kawan2 aku suka bercerita dkat aku sbb aku boleh bagi pendapat yang agak bernas dengan situasi mereka.. kalu boleh aku nak la tolong dorang kurangkan stress
dan ade kawan yang aku rase aku boleh kongsi cerita sbb mereka pendengar yang setia ..terimakasih sahabat..dan sahabat aku ..kami banyak kongsi cerita so tak la bosan..sbb BERKONGSI dapat membantu dan bukan jadi PENERIMA FAKTA SEMATA MATA. hehehe

and a good communication is where there is a 2way communication.. and when there is only 1.. the communication does not work.. ..this is what i learned..and u have to be an active listener to get others attention..yes i agreed.. but in my case only me do the listening completely..thats sux..hehehe

tapi apa yang aku stres bila..situasi dimana ari2 aku kena je dengar cerita dan bila aku nak bercerita dia akan matikan cerita aku dengan cerita dia... apakah??dan berlaku banyak kali.. . aku muak la dengar citer dier je.. dan bila time aku....dier wat bodo.. eee benci betul... dan aku slalu la kena wat2 dengar dan bagi respon.. bukan ape.. bila satu benda tu aku dah bosan aku boleh je wat bodo.. so berlakon la dan bagi respon kalu tu la yang dier nak kan.. tapi kalu lame2 buat bodo pon xtahan gak kan.. ee mcm mane nie?? benci la.. aku dah la tak sampai ati nak wat bodo mcm dia wat bodo time aku citer..aku nie cepat kesian dekat org.. ..eeee bencii... hmmm mcm mana la nak sedarkan org2 yang suka bercerita tapi tak suka mendengar..telinga ni dah boleh tercabut tau kalu asyik layan citer dier je..=((

No comments:

Post a Comment